tisdag 22 september 2020

8 veckor

 Tänk att  dagen som kändes så avlägsen nu var här.

Men återigen känns fantastiskt att ha lyckan med så fina valpköpare.

Men 8 veckors kort måste vi ju visa:

Abbe

vikt 3338 g


Ted
vikt 3580 g
Doris
Vikt 3118 g

Hektor
vikt 3830g

Tyckte denna bilden var så läcker med sammanflätade ben.


                                          


En varm dag idag också och självklart passade vi på att vara ute.


Snart matte då flyttar jag till Stockholm!

Men nån dag till får vi njuta av Hektor.

Att försöka sig på ett gruppfoto på detta gänget var inte det allra enklaste.

Är väl kanske inte det vackraste men gruppfoto är det.

Som vanligt går timmarna fort en sådan här dag.
Doris var först ut att få träffa sin nya matte Matilda och husse Robin idag.
Men det var många som ville få plats i deras knä.

Varmt lycka till med finaste Doris!



När Doris åkt så satte vi oss i bilen med Ted för att möta upp Emilie i Hässleholm dit hon kommit med tåg.
Jag blev "sviken" direkt ;) Kände sig hemma direkt i Emilie`s knä
och maten åts med god aptit.


Väldigt skönt att sitta tillsammans en stund och stämma av.
Varmt lycka till med finaste Ted!

Men blir ju alltid lite nere när valparna flyttar och kände mig lite sorgsen i bilen och tog upp mobilen för att kolla av mailen. Tänk där låg ett mail som gjorde mig så glad.
En tidigare valpköpare hade mailat och erbjöd Abbe ett hem hos sig om allt fungerar med 
"storebror". Ett väldigt , väldigt fint mail med mycket värme.
 Så glad jag blev! Nu ska vi träffas och se om tycke uppstår.
Så en tung dag blev lite lättare.
Hur var gänget när vi kom hem?
Mio tittade lite undrande var vi gjort av Ted.
Sen la hon sig hos Abbe och Hektor precis som om jag ska njuta så länge jag kan.
Abbe och Hektor har haft full rulle här men som alltid lite avslagen stämning bland alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar