söndag 27 september 2020

näst sista inlägget

 Som borde börjat skrivas i onsdags då det var Hektors dag att bli badad och trimmad.


I väntan på att "eländet" skulle dra igång delade killarna på ett ben.

Det där med att bli fin var inte riktigt Hektors grej.

Men babymatte är envisare och får alltid som hon vill till slut.

Riktigt snygg kille !

Sen var det dags för nästa plågosak. Vem har sagt att duscha ska vara en nödvändighet?


Jag fick lära mig hal som en ål men till slut var även Hektor ren och fin.

Lite sur ser han allt ut på mer än ett sätt.

Nu måste väl ändå det värsta vara över?

O no!!!
Vadå blåsa mig torr??
Hur dumt som helst.

Se så synd det är om mig!

Men fin det blev jag det får jag allt ge babymatte.

Innan det var dags för att nya matte och husse skulle komma åkte vi på äventyr.
Till babymattes jobb. Där fanns hur många coola boende som helst. Maja och Smulan fick hänga med.

Gissa om vi blev poppis på "himmet"?

Syrgasslängen var nära att ryka när Hektor fick tag i den. Damen skrattade gott.

Är underbart att se denna glädje.

och Abbe han åkte innanför blusen och var nära att "följa" med hem till Madde.

Emilie älskar mina hundar och hade hon kunnat tror jag hela högen följt med till henne.
För mig en sådan glädje att se hur gott det gör för boende och personal.
Vad tyckte då valparna?
Lattjolajban. 
De sprang rundor och utforskade.
Av Abbes blinda öga kunde man inte märka något.
Båda lär sig glatt klappas kelas och mysas med. Inga tveksamheter alls.
Men Abbe är liiite lugnare än Hektor.

Men när vi kom hem var vi trötta och somnade pladask på golvet.

Inte tog det lång stund förrän Hektors matte Helena och husse Peter kom.
Mio tar ett snack om hur hon bäst ska ta hand om busen.

Varmt lycka till med finaste Hektor! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar